Historiek

Op 17 Augustus 2010 werd onze vereniging TURNCLUB DE ZEESTER VZW erkend door de Gymfed onder stamnummer 754.
Dit was het moment waarop we ons beperkt aanbod konden realiseren van Toestelturnen Jongens (vroeger AGH) én Demodames in het seizoen 2010-2011.We telden toen 42 leden, iets wat stelselmatig steeg tot 184 in het seizoen 2021-2022 (Corona periode)

Snel bleek dat er heel wat vaart en ondernemingszin zat in onze vereniging want ons aanbod telt na 12 jaar reeds verschillende groepen. Daaronder zit onze G-Gym. Deze discipline hebben we als eerste Oostendse turnclub ingevoerd. In 2011 hebben we de toegankelijkheidsprijs van Stad Oostende gewonnen.

In ons 12-jarig bestaan hebben we naast de jaarlijks Clubkampioenschappen ook steeds een Turn-én Dansshow ingericht vanaf 2012. In 2011 hadden we een gastoptreden bij Turnclub Sirene omdat we toen nog te klein waren om een volledig feest uit te bouwen.

Op wedstrijdvlak hebben we tal van medailles behaald op Provinciaal-, Vlaams-, Belgisch- én Internationaal niveau zowel op het Instappers-, B- én A Niveau.

In 2016 behaalden we met tumbling gymnaste Evi Milh een bronzen medaille op het EK te Valladolid. In 2017 kreeg deze gymnaste de trofee Sportverdienste voor Beloftevolle Meisje van Stad Oostende. In 2021 behaalde zij ook een bronzen medaille met het Belgisch Team te Rimini én werd ze Sportvrouw van Stad Oostende.

Ook mocht onze vereniging reeds optredens verzorgen bij basketbalclub Filou Oostende én op het Feest van de Sport ingericht door de Stad Oostende. Iets wat we zullen proberen jaarlijks te onderhouden én uit te breiden.

Verder streven we er naar om al onze lesgevers (Turn-of Dans) technische diploma’s te laten behalen. Hiervoor volgen zij, naast opleidingen georganiseerd door de Gymfed ook opleidingen van de Vlaams trainersschool.

Omdat we een vereniging willen zijn voor de kinderen, gaan we steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden om ons aanbod uit te breiden. Wij kijken dus alvast met veel plezier en goede moed uit naar de toekomst én naar meer.