Tumbling

Tumbling is een aaneenschakeling van spectaculaire turnoefeningen. Op de 25 meter lange verende baan wisselen salto’s, fliks en schroeven elkaar af. Deze discipline wordt vanaf 8 jaar door zowel jongens als meisjes individueel beoefend.

Een reeks bestaat uit 5 tot 8 delen en op het einde wordt steeds een spectaculaire eindsprong uitgevoerd. Een tumblingreeks is een verbinding van sprongelementen waarbij rugwaartse snelheid wordt opgebouwd. de geturnde reeks moet een goede beheersing, vormspanning, uitvoering en handhaving van tempo laten zien.

De gymnast vuurt in een razend tempo ritmische- en roterende sprongbewegingen af op het publiek, zonder aarzeling of tussenstappen.

Snelheid, amplitude en vaardigheid in het draaien van salto’s en schroeven zijn hier van belang. Als jij je grenzen wilt verleggen dan is tumbling zeker iets voor jou!

Deze groep is competitief!

Enkel mogelijk na selectie. Neem contact op via info@turnclubdezeester.be

Het Turnseizoen start op 1 september en eindigt op 30 juni. Competitiegymnasten krijgen de mogelijkheid om tijdens de zomervakantie te trainen mits afspraak met de trainer.

Tumbling I-Niveau
LeeftijdMeisjes én Jongens
I- 9 jaar ° 2015
I-10 jaar ° 2014
PlaatsTurnsporthal Mr. V, Sportparklaan 6, 8400 Oostende
WanneerMaandag 17u30 tot 19u30*
Woensdag 18u30 tot 20u30*
Zaterdag 9u00 tot 12u00*
Zaterdag 13u00 tot 15u00*

*Trainingsuren én extra trainingsmomenten te Izegem worden bepaald door de trainer.
LidgeldI-Niveau Gymnasten €595 (inclusief verzekering en wedstrijdlicentie)
Hulp nodig ?Korting mutualiteit
Moeite om de factuur te betalen ?
Spreek ons aan en we zoeken naar een oplossing.
KledijClub T-shirt en competitiekledij
Tumbling A/B-Niveau
LeeftijdMeisjes én Jongens
Vanaf ° 2013
PlaatsTurnsporthal Mr. V, Sportparklaan 6, 8400 Oostende
WanneerMaandag 17u30 tot 19u30*
Woensdag 18u30 tot 20u30*
Donderdag 19u00 tot 21u00*
Vrijdag 19u00 tot 21u00*
Zaterdag 9u00 tot 12u00*

LidgeldA/B-Niveau Gymnasten €695 (inclusief verzekering en wedstrijdkosten)
Hulp nodig ?Korting mutualiteit
Moeite om de factuur te betalen ?
Spreek ons aan en we zoeken naar een oplossing.
KledijClub T-shirt en competitiekledij

Als wedstrijdgymnast ben je verplicht wedstrijdkledij aan te kopen dit conform het wedstrijdreglement van de Gymfederatie. Als Turnclub hebben wij besloten 1 wedstrijdtenue voor alle disciplines te dragen.

EVI-MILH
TU 2